Gemeente Steenokkerzeel

Financiën

De Financiële dienst behartigt alle geldzaken van de gemeente. Zij ontvangen belastingen, keren toelagen uit en betalen alle facturen en schulden van de gemeente. De afdeling beheert het geld zo goed mogelijk, maakt plannen voor de besteding ervan, voert de lokale boekhouding en brengt daarover verslag uit.

De Financiële dienst heeft de volgende taken:

  • debiteurenbeheer
  • uitvoering van de betalingen
  • verzorgen van financiële analyse en financiële beleidsadvisering
  • opstellen voorontwerp van begroting en meerjarenplan
  • voeren en afsluiten van de gemeenteboekhouding
  • opstellen van de jaarrekeningen
  • voorafgaande krediet- en wetmatigheidscontrole van beslissingen met budgettaire en financiële impact

Neem ook een kijkje in ons Digitaal Loket, het kan je misschien een bezoek aan onze diensten besparen.

Ben je op zoek naar de belastingen en retributies van de dienst Financiën? Je kan ze hier terugvinden.